Adres: 1234. CADDE (ESKİ 57) 71
Tel 1: 0 (312) 385 69-90
Tel 2: 0 (312) 385 69-91
Faks: 0 (312) 385 69-92
Email 1: info@sersanhyd.com
Email 2: ali@sersanhyd.com
Web: http://www.sersanhyd.com/
Dozer Modifikasyonu
D8L-D9N ŞANZIMAN MODİFİKASYONU
Uygulamaya sunmuş olduğumuz modifikasyonla D8L,D8N ve D9N şanzıman hidroliği D9R şanzıman hidroliğine çevrilerek makine performansını yükseltip şanzıman hararetini ortadan kaldırıyoruz. Bahsetmiş olduğumuz modifikasyon işlemi şu ana kadar 70 makineye uygulanmış ve sonuç alınmıştır.
D8L dozerlerin genel olarak hepsinde hararet problemi gözlenmiştir. Bunun sebebi şanzıman pompasının,yağ sirkülasyonunu gerçekleştirirken şanzıman kavrama ve dönüş basınçlarını oluşturduktan sonra torku beslemesidir.
Hiçbir yerde kaçak olmadığı takdirde torka giren yağ 45 gpm dir. Tork ise gelen 45 gpm'lik yağı yük altında kullandığından dolayı soğutucudan geçen yağın debisi düşmekte,yağlama basıncı bu sebepten düşük çıkmaktadır.
Soğutucudaki yağ sirkülasyonunun yetersizliği ve yağlama basıncının düşmesi power tarin sisteminde oluşan herhangi bir kaçakta yağlamanın tam sağlanamamasına sebebiyet vererek, şanzıman hidrolik hararetinin yükselmesine, şanzıman keriyerleri,diskler, dişliler ve pimlerin yağsızlıktan dolayı yüksek maliyetli hasarlara yol açmasına neden olmaktadır.
D8L Dozerlerde şanzıman pompası arka kademe şanzuman-dönüş-fren basınçlarını oluşturduktan sonra arta kalan 35 gpm'lik yağı torka gönderir.
D9N ve D9R lerde Şanzıman Ön kademe D8L dozerlerin aksine tork ve şanzıman hazne yağını tanka göndermek yerine sağ filtreyi kullanarak,yaklaşık 40 gpm lik yağla doğrudan torku beslemeye devam eder.
Bu sistemin çalışması sonucunda torka giren yağ debisi yaklaşık 65 gpm'ye ulaşır.Debinin yüksek olması doğrultusundayağlama basıncında da yükselme gözlenir. Şanzuman yağlama basıncının normal olması şanzıman keriyerleri, diskler, bilyalar ve dişlilerin yeterli düzeyde yağlanmasına ve şanzıman harareti yüzünden karşılaşılabilecek arızaların önüne geçilmesine imkan sağlar.
D9R lerde ise farklı olarak bir kademe hazneden emdiği yağla soğutucuyu besleyerek yağlamada torka yardımcı olur.Yağlama basıncı ve debinin yüksemesi harareti ortadan kaldırmakla beraber makine performansında da ciddi artış gözlenir.