Adres: Ornek Sanayi Sitesi 1256. Sokak No:9
Tel 1: 0 (312) 385 87-77
Faks:
Email 1: mehmet.cavdar@hotmail.com
Email 2: mehmet.cavdar@ttmail.com
Web: http://www.cavdar1otomotiv.com/index.html
Ürün Adı : TraXon
Ürün Kodu : 005
Kategori : ZF Intarder
Alt Kategori : TraXon
ZF tarafından ağır kamyonlar için geliştirilen yeni otomatik şanzıman sistemini TraXon, ticari araç piyasasındaki geniş uygulama yelpazesi ile çok yönlü çözüm sağlamaktadır.
Bu yenilikçi şanzımanın daha fazla tork, daha iyi bir ses konforu ile birlikte daha geniş bir tahvil oranı yelpazesine sahiptir.
Uygulamaya bağlı olarak kuru tip kavramanın yanı sıra hibrid modülü, çift kavrama modülü veya konverter kavraması ile tahrik edilebilen sistem, motora bağlı bir ilave güç çıkışı ile de kombine edilebiliyor. Yeni şanzıman için ZF tarafından geliştirilen ‘PreVision’ vites kumanda sistemi; GPS bağlantısı ve navigasyon verileri için bir arabirim sayesinde ileri görüşlü ve özellikle yakıt tasarrufu sağlayacak şekilde çalışma imkânı sağlıyor.
3 bin Nm ’den büyük torkları aktarabilen ve böylece azami yüklü ağırlığı 60 tonu aşan kamyonların kullanıldığı pazarlar için oldukça cazip olan yeni TraXon şanzıman; 12 ve 16 vitesli olarak sunuluyor. Dişlilerin yeniden tasarlanması, şanzıman gövdesindeki yenilikler ve bir titreşim damperi entegrasyonu ile TraXon şanzımandaki gürültü seviyesi, AS Tronic şanzımana kıyasla ortalama 6 dB azatlatılmış.
Bu yeni şanzıman iki ilave geri vitese de olanak sağlıyor. Böylece otoyol şantiyelerinde kullanılan kamyonlar gibi uzun mesafeleri hızlı bir şekilde geri kullanmayı gerektiren araçlar için dört
geri vites sunulmuş oluyor. Tek ve çift kuru plakalı kavramanın yanı sıra ZF ilk kez TraXon şanzımanda ağır ticari araçlar için bir hibrid modülünü (TraXon Hibrid) modülünü sunuyor.
120 kW gücünde bir elektrikli motor ile bir ayırma kavraması, enerjinin geri kazanılması, elektrikle seyir, takviye ve Start-Stop fonksiyonu gibi hibrid fonksiyonlarına olanak sağlıyor. Elektrikli motorun özel taşımacılık işlerinde soğutma gibi ilave ünitelere enerji sağlanması amacıyla, içten yanmalı motor durdurulmuş durumda dahi kullanılabileceği vurgulanıyor. Ağır çekicilerde kullanılmak üzere TraXon temel şanzımanı, bir konverter kavraması ile de kombine edilebiliyor.
Bunun yüksek giriş torklarında bile aşınmasız şekilde kalkma ve uygun yaşam boyu giderlerle yumuşak ve konforlu manevralar sağlayacağı ifade ediliyor. İsteğe bağlı bir seçenek olan motora bağlı güç çıkışı (PTO), aracın motoru ile şanzıman arasına yerleştiriliyor ve seyir hızından bağımsız olarak çok yüksek tork gerektiren özel söndürme araçları, mobil vinçler ve beton pompaları gibi ticari araçlar için kullanılıyor.
Yeni TraXon şanzımanın sunduğu gaz vermeden seyir fonksiyonu, hafif rampa iniş şeklindeki otoyol ve kırsal karayolu kesimlerinde avantaj sağlıyor. Şanzıman boş konuma geçiyor, tahrik aksamı gaz vermeden seyir sırasında motordan ayrılıyor ve motor rölantide çalışıyor. Böylece olası sürükleme ihtimalinin de önüne geçilerek yakıt tüketiminin ve emisyonun azalması sağlanıyor. Ayrıca topografya destekli kumanda çok dik rampa inişleri hemen algılayarak, bu gibi kesimlerde servis frenlerini korumak için gaz vermeden seyir fonksiyonunun yerine motor frenini ve şanzıman frenini devreye alıyor.
ZF’nin yeni TraXon şanzımanı şu anda uzak mesafe taşımacılığında bilinen tüm büyük trendler için bir yanıttır” diyor ZF Yönetim Kurulunda ticari araç teknolojisinden sorumlu olan Rolf Lutz ve ekliyor: “Şanzıman, güvenilirliği arttırdığı ve yakıt tüketimini azalttığı için çok sayıda varyasyon ile sağlanan olabilecek en büyük esneklik ve geniş bir uygulama yelpazesinde düşük işletme maliyetleri sağlıyor.