Bronz alaşımdan oluşur. Kayma yüzeyinde yağlama cepleri vardır. Uzun ömürlü, aşınmaya, kimyasal maddelere ve korozyona karşı dirençli olup yüksek yük kapasitesi ve ısı iletkenliği gösterir. Başlıca kullanım alanları; lift makinaları, iş makinaları, tarım ve maden makinaları, otomobil, traktör, kamyon, diğer otomotiv alanları ve endüstriyel makinalardır.
Bi-Metal burçlar iki tabakadan oluşur. Yüksek kaliteli çelik üzerine bronz alaşımın sinterlenmesiyle elde edilir. Hiç yağlamasız ya da çok az yağlama ile çalışabilir. Sadece performans artırımı amacı ile sıvı yağ veya gres belli aralıklarla kullanılabilir. Kayma yüzeyi, yağlama cepli, kanallı veya düz olabilir. Bu burçlar, uzun ömürlü, yüksek yük kapasiteli, aşınma ve titreşime, yüksek ısıya, kimyasal maddelere ve korozyona karşı dirençli olup yüksek ısı iletkenliğine sahiptir.
Otomotivde; araba ve motosiklet motor ve debriyajları, dişli kutusu, eksantrik ve direksiyon milleri, ayrıca hidrolik silindir ve pompalar, buzdolabı kompresör pompaları, iş makinaları, lift makinaları, pnömatik ekipmanlar, tıbbi cihazlar ve tekstil makinaları başlıca kullanım alanlarıdır. Bunlardan başka; king/piston pin, salıncak kolu (rocker arm), otomobil motoru bağlantı çubuğu (connecting rod), transmisyon sistemi, distribütör, debriyaj pilotu (clutch pilot), marş motoru (starter), jeneratör, değirmen, yağ pompası, dişli pompası, su pompası, ana şaft (main shaft), bağlantı çubuğu şaftı (connecting rod shaft), eksantrik mili (cam shaft), ara mil (intermediate shaft), denge mili (balance shaft), yürüyüş makarası (cup roller), tarım makinaları, pres-sıkıştırma makinaları, soğutma makinaları, içten patlamalı ağır yük ve hız kapasiteli motorlar, spring eyes, trunion ve diğer kullanım alanları da bi-metal burçlar için en önemli sahalardır.