OSTİM Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Aydın’a Onur Ödülü
28 Kas 2024 Per | 11:08
Lesotho Krallığı Başbakanı OSTİM’i Ziyaret Etti
18 Kas 2024 Pzt | 05:46
İlk Astronotumuz Gezeravcı OSTİM’de
15 Kas 2024 Cum | 08:52
HTK Milli Haberleşme Çalıştayı Düzenledi
07 Kas 2024 Per | 03:53
“OSTİM Modelini Gabon’a Taşımaktan Gurur Duyuyoruz”
07 Kas 2024 Per | 03:23
MIS 2024 İş-İnşaat Makineleri ve Ekipmanları Fuarı İŞİM’in Destekleriyle Gerçekleştirildi
07 Kas 2024 Per | 02:59
UDHAM Destekleri Demiryollarında İthalatın Önüne Geçecek
07 Kas 2024 Per | 02:34
OSSA Üyeleri BAE Savunma Şirketleriyle Buluştu
21 Eki 2024 Pzt | 10:01
OSTİM’de İlk Ders SSB Başkanı Görgün’den
15 Eki 2024 Sal | 02:42
Belarusla İş Birliğinde Doğru Çözüm Ortağı OSTİM
03 Eki 2024 Per | 03:19
OSTİM İş ve İnşaat Makineleri Kümelenmesi (İŞİM), üçüncüsüne başladığı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (URGE) projesi faaliyetlerine Uluslararası Pazarlama ve Ticari İstihbarat Eğitimi ile başladı. Eğitim kapsamında proje katılımcısı 29 firmaya dünya pazarında müşteri ve rakip analizlerini doğru ve etkili şekilde yapma yolları anlatıldı.
Ticari istihbarat yöntemleri yerli üreticilerimiz için ihracatta en önemli konu başlıkları arasındaki yerini aldı. Üçüncü URGE projesini hayata geçiren İŞİM de proje faaliyetlerine Uluslararası Pazarlama ve Ticari İstihbarat Eğitimi ile başladı.
Rekabetin her geçen gün arttığı dünya pazarlarında yer alabilmek ve kalıcı olmak için dünya genelindeki pek çok firma rekabet ve istihbarat yöntemleri üzerinde çalışıyor. İŞİM de düzenlediği eğitimlerle üyelerini dünya da büyük yankı uyandıran ve ülkelerin gümrük bilgilerini açmasıyla daha da güçlenen ticari istihbarat veri tabanlarıyla tanıştırıyor.
2 gün süren toplamda 16 saatlik eğitimle İŞİM üyelerinin, ürün bazında dünyadaki hedef pazarlarını tespit edebilmeleri, o ülkedeki hedef müşterileri belirleyebilmeleri ve hedef rakiplerinin bilgilerine ulaşarak stratejik pazarlama planlarını yapabilir hale gelmeleri hedeflendi. Eğitimin sonunda katılımcılar sertifikalarını aldı ve Ürün & Pazar matrisiyle firmaların ürün gruplarıyla ilgili hedef pazarlar şekillendi.
Uygulamalı gerçekleştirilen eğitimle katılımcılara şu konu başlıkları anlatıldı: Hedef Pazar Tespiti, Müşteri ve Rakiplerin Tespiti, Ticari İstihbarat Kanalları Kullanımı ve Veri Analizleri.