Anasayfa ›› Firmalar ›› Nam Oto Amortisör Taş Ve Emlak San. Tic. Ltd. Şti. ›› Amortisör Arızalarının Sebep ve Çözümleri

Nam Oto Amortisör Taş Ve Emlak San. Tic. Ltd. Şti.

Adres: 1234. CADDE (ESKİ 57) 75

Tel 1: 0 (312) 354 32-44

Tel 2: 0 (312) 385 66-47

Faks: 0 (312) 354 68-96

Email 1: info@namamortisor.com.tr

Email 2: nam-oglu-ahmet@hotmail.com

Web: http://namamortisor.com.tr/

Amortisör Arızalarının Sebep Ve Çözümleri

Süspansiyon çok sert

Sebep

  • Kişisel his, algı veya yorum
  • özelliğini kaybetmiş amortisör
  • yanlış seçilmiş amortisör
  • yanlış seçilmiş helezon yay

Çözüm

  • amortisörü takana kişi bilgilendirilir durumun kontrolü istenir
  • amortisör ve helezonların kontrolü ve gerekirse yenilenmesi *aracın süspansiyon sisteminin yerine oturması için bir süre kullanılır

Çok Yumuşak

Sebep

  • amortisör arızalı *kişisel his algı veya yorum *iç parçalar aşınmış *helezon zayıflamış
  • yanlış seçilmiş amortisör

Çözüm

  • amortisör veya helezonların kontrol edilmesi ve gerektiğinde yenilenmesi 

Yol tutuş zayıf

Sebep

  • amortisör değiştirildikten sonra aracın geometrik ayarlarının yaptırılmaması
  • araçla uyumsuz amortisörler

Çözüm

  • aracın geometrik ayaraları kontrol ettirilir.
  • amortisör çift olarak değiştirilir, ideali dördünün birden değiştirilmesidir.

Çökme var

Sebep

  • kırık veya yorgun helezonlar *yanlış seçilmiş amortisör
  • kilitlenmeiş amortisör

Çözüm

  • doğru yaylarla değiştirilir
  • seçim o işin eğitimini almış kişilere yaptırılır,
  • amortisör kilitlenmişse komple değiştirlir

Düzensiz ve bölgesel lastik aşınması

Sebep

  • araç üreticisi önerileri dışında lastik basıncı
  • yanlış ayarlanmış ön / arka düzen sistemi
  • düzgün veya asimetrik çalışmayan frenler *aşırı yumuşak süspansiyon
  • aşınmış amortisörler
  • sürüş tipi

Çözüm

  • lastik şişirme basıncı araç üreticisi firma değerlerinde ayarlanır. *aracın geometrik ayarları kontrol ettirilir
  • her 20 bin kilometrede bir veya her yıl amortisörler kontrol ettirilir

Gürültü varsa

Sebep

  • gevşek toz tüpü
  • kötü monte edilmiş amortisörler *yağ kaçıran veya aşınmış amortisörler
  • yanlış veya aşınmış montaj parçalarının kullanımı

Çözüm

  • montaj kontrol edilir
  • gerekirse amortisörler veya montaj parçaları değiştirilir
  • süspansiyon sisteminin diğer elemanları kontrol edilir

Direksiyon titriyorsa

Sebep

  • araç üreticisi önerileri dışında ayarlanmış lastik şişirme basıncı
  • balansı bozulmuş tekerlek veya geometrik ayar
  • düzensiz aşınmış frenler veya fren diskleri
  • aşınmış direksiyon amortisörü
  • kötü monte edilmiş amortisör

Çözüm

  • lastik şişirme basıncı araç üreticisi firma değerlerinde ayarlanır *aracın geometrik ayarları kontrol ettirilir
  • aşınmış parçalar değiştirilir ^amortisör montajı kontrol edilir

Yağ kaçağı varsa

Sebep

  • montaj sırasında hasara uğramış amortisör mili
  • hasarlı toz tüpü
  • toz tüpü olmadan monte edilmiş amortisör *aracın çok tozlu ortamda kullanılması
  • aşınmış keçe *hasarlı amortisör tüpü
  • paslı piston mili yüzünden bozulmuş keçe

Çözüm

  • amortisörün değiştirilmesi

Gaz kaçağı varsa

Sebep

  • hasarlı keçe
  • gazlı amortisördeki yağ kaçağından kaynaklanan düşük gaz basıncı
  • üretim sırasında gaz konulmaması

Çözüm

  • amortisörün değiştirilmesi
Bilgi Al
Oto Yedek Parça - Aksesuar - Oto Cam