PDR ( Paintless Dent Repair) – Dış darbeler sonucu araçların kaporta aksamları üzerinde meydana gelen boyanın zarar görmediği, çoğunlukla 3-5 cm çap ölçüsüne kadar kaporta göçüklerinin (çöküklerinin) özel el aletleri ile ve aracın orijinal boyasına zarar vermeden düzeltilerek eski haline getirilme tekniği ve sanatına verilen addır.
PDR tekniği sayesinde aracın orijinalliği kesinlikle bozulmaz, dolayısı ile ikinci el satışında da araç değer kaybına uğramaz. Düzeltme işleminden sonuç alınabilmesi için kaportanın göçük bölgesindeki saçın uzamamış ve boyanın zarar görmemiş olması gereklidir. Daha önce hasar görmüş, düzeltilerek macunlanıp boyanmış saç veya alüminyum alaşımlı paneller üzerindeki göçüklerin giderilmesinde PDR tekniği kullanılmaz.
Böyle durumlarda macunun ve boyanın çatlama ihtimali çok yüksektir. Boyasız kaporta göçük düzeltme işleminde, üzerinde göçük bulunan panelin arkasına özel aletlerle ulaşılırak dışa doğru masaj yöntemi ile göçük düzeltilir. Dünyada üretilen araçların panel arkalarına ulaşılabilme oranı % 85-90 oranındadır. Ulaşılamayan veya arkası kapalı olan (kapı direkleri, marşpiyel vb) bölgelerdeki kaporta göçükleri “Yapıştırmalı Göçük Çektirme” seti ile yüksek oranda düzeltilebilirler. Ancak, onarımı “Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme” tekniği ile yapılamayan kaporta göçükleri geleneksel yöntemlerle düzeltilip, boyanmak durumundadırlar.
Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme aşağıdaki durumlarda çok etkilidir : * Golf topundan daha küçük göçüklerde. Bazı durumlarda futbol topu büyüklüğündeki göçükler bile bu teknik ile düzeltilebilirler. * Genellikle 1985-1990 modelden daha yeni araçlarda. * Göçük bölgesindeki boyanın kırılmamış ve çatlamamış olması durumunda * Göçük panel kalıp çizgisi üzerinde değilse * Panel daha önceden macunlanıp boyanmamış ise.
Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme tekniğinin bazı avantajları şunlardır : * Boya ve dolgu macunu gerektirmez. * Geleneksel tamir metodlarına göre çok daha ekonomiktir. * Tamir, servis merkezinde veya müşteri adresinde aynı gün içinde gerçekleştirilir. * Panelin düzeltilerek boyanması durumunda, tamir boyası renginin tutmaması ihtimali gibi bir risk söz konusu değildir.
“Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme (PDR)”dış darbeler sonucu araçların kaporta aksamları üzerinde meydana gelen boyanın zarar görmediği ve genellikle 5 cm çap ölçüsüne kadar kaporta göçüklerinin özel el aletleri ile aracın orijinal boyasına zarar vermeden düzeltilerek eski haline getirilme tekniği ve sanatıdır.
PDR tekniği sayesinde aracın orijinalliği bozulmaz, ikinci el satışında değer kaybına uğramaz. Düzeltme işleminden tatminkar bir sonuç alınabilmesi için kaportada göçük bölgesindeki saçın uzamamış ve boyanın zarar görmemiş olması gerekir. Daha önce hasar görmüş, macunlanıp boyanmış saç veya alüminyum alaşımlı paneller üzerindeki göçüklerin giderilmesinde PDR tekniği kullanılmaz. Böyle durumlarda macunun ve boyanın çatlama ihtimali çok yüksektir. Boyasız kaporta göçük düzeltme işleminde, üzerinde göçük bulunan panelin arkasına özel aletlerle ulaşılır dışa doğru masaj yöntemi ile göçük düzeltilir. Dünyada üretilen araçların panel arkalarına ulaşılabilme oranı % 85-90 mertebesindedir.
Ulaşılamayan veya arkası kapalı olan (kapı direkleri, arka çamurluk vs.) bölgelerdeki kaporta göçükleri “OTTO Zenith Yapıştırmalı Göçük Çektirme” seti ile yüksek oranda düzeltilebilirler. Onarımı “Boyasız Kaporta Göçük Düzeltme” tekniği ile yapılamayan kaporta göçükleri geleneksel yöntemlerle düzeltilip, boyanmak durumundadırlar.